Mon., 30.02.1436 Hjr / 22.12.2014, 06:11 Emirate time РусскийEnglishtürkçeعربي

main

mirrors

add. formats
Google
Kavkaz-Center
WWW
Our button

News feeds
 
WorldEvents Also in this section

INFORMATION WAR. Assange becomes useful idiot for the KGB

Publication time: 18 April 2012, 12:02
Journalist from London newspaper The Guardian, Luke Harding, who was expelled from Moscow by Putin's KGB thugs for reporting truth about Russia in May 2011, wrote in his newspaper about an interview by the founder of WikiLeaks Mr. Assange with the leader of Lebanon's Shia group Hassan Nasrallah, shown on English-speaking TV channel of the KGB (FSB), Russia Today. Mr. Assange is now for nearly 500 days under house arrest in Norfolk, and Mr. Nasrallah cannot come to the US or Britain, where he would be arrested immediately, as Hezbollah is considered a "terrorist organization" by Democratic America and Britain that have killed millions of peaceful Muslims around the world.

Mr. Nasrallah talked most likely from Beirut, where he is hiding from the terrorist missile strikes from the illegal Jewish entity in Palestine, so-called "Israel", suggests Luke Harding.

Mr. Harding writes in The Guardian that the latest interview with Mr. Nasrallah was taken 6 years ago. Mr. Assange spoke with a guest of his programme The World Tomorrow through a video link.

Luke Harding says that Mr. Assange was at his best when he asked why Hezbollah supported the Arab Spring across the Middle East, but not in Syria.

"Assange's debut interview wasn't quite the incendiary event that Russia Today had promised, writes the Guardian. - The questions were clearly agreed in advance. Some were softball, others fawning, with Nasrallah's answers unchallenged".

The newspaper called the results of the first interview by Mr. Assange "controversial".

The Guardian writes:

"The most insidious aspect of Assange's show is not what is in it, but what isn't. Russia Today - now styled RT - is state-owned and Kremlin-controlled.

It is remarkable for how little reporting it devotes to what is going on inside Russia today.

There is no mention, for example, of top-level corruption, Vladimir Putin's alleged secret fortune - referenced in US embassy cables leaked by WikiLeaks - or the brutal behavior of Russian security forces and their local proxies in the north Caucasus.

Instead, the channel offers a shiny updated version of Soviet propaganda. The West is depicted as crime-ridden, failing and in thrall to big business and evil elites. The English-language channel reflects Putin's own xenophobic world view while staying mute about Russia's own failings.

The mystery is why Assange agreed to become a pawn in the Kremlin's global information war. Perhaps he needs the money.

Assange's anti-American agenda, of course, fits neatly with the Kremlin's. But US cables released by WikiLeaks in December 2010 paint a dismal picture of Putin's Russia as a "virtual mafia state".

Has Assange read them? It seems extraordinary that Assange - described by RT as the world's most famous whistleblower - should team up with an opaque regime where investigative journalists are shot dead (16 unsolved murders) and human rights activists kidnapped and executed, especially in Chechnya and other southern Muslim republics. Strange and obscene.

There is a tradition of western intellectuals being duped by Moscow. The list includes Bernard Shaw, HG Wells and Andre Gide. So Assange - whether for idealistic reasons, or out of necessity, given his legal bills and fight against extradition - isn't the first.

But The World Tomorrow confirms he is no fearless revolutionary. Instead he is a useful idiot".

Earlier, the current correspondent of The Guardian in Moscow, Miriam Elder, reported about the FSB TV channel Russia Today:

"I watch Russia Today when I have a bad mood and I want to laugh. I do not watch it as news. I watch it as a comedy.

I think the Russia Today in the west has a very specific audience. This is an audience that loves all sorts of conspiracies. These are the people who believe that there is a power in the world, which rules everything.

Among the majority the channel is perceived as a joke. Of course, it is clear that the Russian state owns the channel to show its view of the world.

Of course, this is a channel of propaganda in a bad sense. Russia Today wants to show that behind the all events in the Middle East and Russia, or the events associated with the financial crisis, everywhere is hostile America with its western partners, and together they want to organize their world on the planet.

Channel's journalists are looking for some bloggers, for some people who are not taken seriously in a normal environment, the people who sit at basements in their pajamas or robes and say what they think - without evidence.

This is not a real journalism. When there was a revolution took place in Egypt, Russia Today has found a man who told them that in Egypt this everything is happening not because people want something, but because America, Mossad, and all Masons are doing it.

A person can say this, but if you're a normal journalist, you're bound to find the evidence. Non-professionals are working there - well, there may be two-three people good at work. How they found the journalists? They came in a not very good journalism schools in England, said they would pay a lot of money - and brought those who want to Russia. Quite inexperienced, those who do not speak Russian.

You just graduated from a university, in the west there is a crisis of the media, and the Russia Today - a channel with a large budget, straight from the Kremlin, it is clear that many agreed.

The fact that Assange begins his show there is perceived with irony and sarcasm. After all Assange is the man who supposedly fighting for freedom and transparency, and suddenly decides to conduct a programme on the channel, which is completely not transparent and completely unfree.

In America, the Russia Today is a cable channel. When I go to New York, I always know that they are at the 135th button. But I do not know how often it is watched. No one knows how many people watch them on TV".

Department of Monitoring
Kavkaz Center

 



MAFIA STATE: ''Russia is a gangster syndicate Putinland where the role of Al Capone is played by Putin''
WAR ON ISLAM. ''What we're doing in Syria right now is degrading Islamists' capacity''
Good news. Russia’s economy is doomed
British Defence Secretary: ''The bears should stay in the woods. We have to prepare for the worst''
Russia's ideology: there is no truth
LEVANT. Fightings on all fronts
PROVINCE OF DAGESTAN. Convoy of minions bombed
RUSSIAN ENEMY. Russians only understand language of force, but Poroshenko does not want to return nuclear weapons to Ukraine
RUSSIAN DEMOCRACY. Democratic super thief Khodorkovsky wants to succeed super thief Putin
Chief Russia's lapdog in Chechnya warned by Mujahideen of a 'salute' planned for him on Christian New Year
PROVINCE OF DAGESTAN. Bombings and shootings in provincial district
PROVINCE OF DAGESTAN. Two Mujahideen, woman, house owner, and child killed in provincial village
Russia expects default
GOOGLE works not only for KGB, but also for the CIA and the FBI
Russian minions burn houses of relatives of Chechen Mujahideen
20 years ago Russian troops invaded Chechnya
LEVANT. Fightings in Khan Tuman. AES killed 24 infidels
Pentagon chief announces heightened alert due to publication of facts of torture of imprisoned Mujahideen of al-Qaeda
NATO jets intercept 28 Russian planes over Baltic
Russian patriotic prostitutes grumble at Putin but they really love him
LEVANT. VF conducts martyrdom attack using captured UN armored personnel carrier
Interpol declares 88-year-old Sheikh Yusuf al-Qaradawi wanted
Putin's Office of Russia's Prosecutor General happy: YouTube obeys KGB orders
Address of Mujahideen, who raided Jokhar, to Chechen youth (video)
Putin is the problem